لوگو دانا پرداز
49258000 - 021

افزایش رشد استارتاپ ها با نرم افزار CRM

افزایش رشد استارتاپ ها با نرم افزار CRM | داناپرداز

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اغلب می تواند مانند چاشنی اسرار آمیزی باشد که رشد استارتاپ ها را ممکن می سازد و آن ها را به یک کسب و کار قوی و پر جنب و جوش تبدیل می کند. در این مقاله تاثیر نرم افزار CRM در رشد استارتاپ ها مورد بررسی قرار گرفته است.

 

استفاده از نرم افزار CRM برای رشد استارتاپ ها

اغلب کسب و کارهای جدید نسبت به سرمایه گذاری در یک نرم افزار CRM رغبت نشان نمی دهند. تنها چیزی که برای این کسب و کار ها مهم است این است که فروش و درآمد کافی برای ادامه فعالیت خود داشته باشند.

ولی واقعیت امر این است که در جهت کارآمد ساختن فرایند فروش و رشد استارتاپ ها و توسعه کسب و کارهای کوچک باید به فکر اجرای راه حلی باشند که مدیریت فروش را برای آن ها ممکن نماید و بتوانند در پیش بینی فروش موفق تر عمل کنند.

این موارد فقط برخی از فواید CRM برای استارتاپ ها هستند و نشان می دهند که استارت اپ ها چگونه می توانند در دستیابی به اولویت های اصلی خود موفق عمل نمایند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

 

مدیریت کانتکت ها

در مراحل اولیه رشد استارتاپ، لیست کانتکت ها یکی از دارایی های با ارزش است. در این قسمت، لیست مشتریان احتمالی وجود دارد که می توانند به مشتریان ثابت تبدیل شوند، در کنار مشتریان موجودی که می توانند جریان مداوم و اساسی سوددهی را به کسب و کار اعطا کنند. لیست مشتریان احتمالی ممکن است در صفحات گسترده و یا داکیومنت های دیگر ذخیره شده باشد.

بنابراین، در مرحله بعدی استارتاپ ها نیازمند یک نرم افزار مدیریت کانتکت هستند.

نرم افزار CRM این کار را انجام می دهد و اسامی مشتریان احتمالی، سایر اطلاعات شخصی به همراه تاریخچه تماس با این افراد و فعالیت هایی که باید در جهت تبدیل این مشتریان انجام گیرد را ذخیره می کند.

یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری به استارتاپ ها این امکان را می دهد تا مشتریان را به صورت دلخواه مدیریت نمایند. نرم افزار CRM تنها ارتباط با مشتریان را برای کسب و کارها آسان نمی کند؛ در حقیقت به آن ها کمک می کند تا با مشتریان در جهت کسب و کار خود ارتباط برقرار نمایند، پشتیبانی از مشتریان را به بهترین نحو انجام دهند و همچنین سرعت و مقیاس پذیری مورد نیاز یک کسب و کار و استارتاپ ها را تامین می کند. این امر به آن ها امکان می دهد تا با مشتریان خودشان روابط محکمی برقرار کنند که برای بقا و رشد استارتاپ بسیار مهم است.

یک نرم افزار CRM مانند نقشه راهنما در جهت رشد استارتاپ ها می باشد. این نرم افزار به استارتاپ ها کمک می نمایند تا نقشه سفر مشتری را در اختیار داشته باشند و دریابند برای افزایش رضایت مشتریان باید چه مسیری را طی کنند و چه موانعی در راستای خاتمه فروش ممکن است وجود داشته باشند؟

 

کارآمدسازی فرایند فروش از طریق نرم افزار CRM و کمک به رشد استارتاپ ها

فکر کنید با فشار یک دکمه نمای جامعی از پروفایل مشتریان، تاریخچه تعاملات قبلی با مشتریان، وضعیت فرایند فروش و تاریخچه قراردادها را مشاهده می نمایید. استارتاپ ها با در دست داشتن این اطلاعات می توانند طراحی کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی را بهینه سازی کنند.

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خوب امکاناتی بیشتر از ذخیره اطلاعات کانتکت در اختیار کسب و کار شما قرار می دهد. برای مثال این نرم افزار می تواند کسب و کارها را در جهت ارزیابی سرنخ ها یاری نماید بنابراین تلاش های شما به صورت مؤثر هدایت می شود و می تواند به طور خودکار از طریق اعلان ها شما را در مواقع مناسب به فعالیت وادار کند تا اطمینان حاصل شود که برنامه تماس برنامه ریزی شده شما برآورده شده است. با وجود ویژگی آگاه سازی خودکار دیگر انجام هیچ فعالیتی را فراموش نخواهید کرد.

نمی توان هر مشتری احتمالی را به فروش تبدیل کرد، اما یک نرم افزار CRM همچنین می تواند به شما در یادگیری از هر نتیجه کمک کند تا بتوانید استراتژی های فروش خود را بهبود بخشید زیرا نرم افزار CRM داده های ذخیره شده را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند و به طور مداوم راه هایی برای بهینه سازی فرایند در اختیار استارتاپ ها قرار می دهد.

انتخاب یک نرم افزار CRM خوب از هر تصمیمی مهم تره، درنگ نکنید!

قابلیت مقیاس پذیری نرم افزار CRM و تاثیر آن در رشد استارتاپ ها

با رشد استارتاپ شما، نرم افزار CRM ای که استفاده می کنید باید رشد کند. طبیعتا، بسیاری از استارتاپ ها از “ابزارهای كسب و كار كوچك” استفاده می كنند، اما وقتی تصمیم به توسعه کسب و کار خود می گیرند، مجبورند سیستم های نرم افزاری و فرایند کسب و کار خود را تغییر دهند و کارمندان خود را مجددا برای استفاده از ابزار جدید آماده نمایند.

به همین دلیل مهم است که نرم افزار CRM شما مقیاس پذیر و قابل توسعه باشد. خبر خوب این است که CRM در ابر به بهترین شکل اجرا می شود.

این بدان معناست که نرم افزار CRM شما از هرجایی به راحتی قابل دسترسی است و همه کارمندان به روزترین اطلاعات راجع به مشتریان و معاملات را در اختیار خواهند داشت. از همه مهمتر، هیچ کس نگران نصب، مدیریت و بروزرسانی نرم افزار نیست.

 

آیا استارتاپ ها برای رشد نیاز به نرم افزار CRM دارند؟

خرید نرم افزار CRM برای استارتاپ ها مقرون به صرفه و امکان پذیر شده است.

آنچه لازم است روشی برای مدیریت و توزیع این اطلاعات به اطلاعات مورد نیاز آنها است تا به سرعت پردازش هایی روی داده ها انجام گیرد.

شناخت مشتریان، هدایت فروش و در نتیجه رشد استارتاپ را بهتر می کند که به نوبه خود باعث افزایش فراوانی و اهمیت تعامل شما با مشتریان می شود. نحوه انجام این تعامل به عبارت دیگر، کیفیت خدمات مشتری شما به بخش مهمی از هویت کسب و کار شما تبدیل خواهد شد.

 

ویژگی های نرم افزار CRM برای کمک به رشد استارتاپ ها

چندین جنبه وجود دارد که شما به عنوان یک کسب و کار کوچک باید هنگام انتخاب اولین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود به آن ها توجه داشته باشید:

 

قیمت مناسب

کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها همیشه به دنبال مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. به همین دلیل است که تمام ابزارها و نرم افزارهای مناسب برای بودجه را انتخاب می کنیم (برخی از آنها حتی رایگان هستند).

 

سهولت استفاده و پیچیدگی کم

روند یادگیری همچنین عامل مهمی برای SMB ها است. اکثر استارتاپ ها زمان لازم برای تسلط بر یک نرم افزار پیچیده در سطح سازمانی را ندارند. برای استفاده از ابزارهای ذکر شده در زیر هیچ متخصص IT یا CRM لازم نیست.

 

قابلیت ادغام با سایر نرم افزارها

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان نباید محدودیتی برای یکپارچگی با سایر سیستم ها داشته باشد. این نرم افزار باید امکان ادغام با نرم افزار های مالی، حسابداری، انبارداری و … را داشته باشد.

 

ارائه خدمات پشتیبانی مشتری

از آن جا که استارتاپ ها و یا کسب و کارهای کوچک دارای تیم های کوچکی هستند، داشتن ابزاری که پشتیبانی کافی را برای پیشرفت و کار آن ها فراهم کند مفید است.

 

کاربرد نرم افزار CRM در رشد استارتاپ های ایرانی

استارتاپ های کوچک و بزرگ ایرانی زیادی هستند که از نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود و اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند.

برای مثال استارتاپ هایی که متمرکز بر ارائه خدمات تاکسی اینترنتی هستند، داده های کاربران و مشتریان خود را از طریق نرم افزار CRM جمع آوری کرده و آن ها را از نظر

  • آخرین سفر انجام شده
  • تعداد سفر انجام شده در هفته یا ماه گذشته
  • بیشترین کرایه پرداختی در هفته یا ماه گذشته و …

دسته بندی کرده و با ارائه کدهای تخفیف مناسب با هر گروه تلاش می کنند فروش خود را افزایش دهند. همچنین پس از هر کمپین با بررسی داده های نهایی فروش، اطلاعات مشتریان خود را در نرم افزار CRM بروز رسانی کرده و در کمپین های بعدی بازاریابی دیجیتال خود از آن استفاده می نمایند.

 

سوالات متداول

  1. آیا استارتاپ ها برای رشد نیاز به نرم افزار CRM دارند؟
    شناخت مشتریان، هدایت فروش و در نتیجه رشد استارتاپ را بهتر می کند که به نوبه خود باعث افزایش فراوانی و اهمیت تعامل شما با مشتریان می شود. نحوه انجام این تعامل به عبارت دیگر، کیفیت خدمات مشتری شما به بخش مهمی از هویت کسب و کار شما تبدیل خواهد شد.
  2. کاربرد نرم افزار CRM در رشد استارتاپ های ایرانی چیست؟
    استارتاپ های کوچک و بزرگ ایرانی زیادی هستند که از نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود و اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند.

2 دیدگاه دربارهٔ «افزایش رشد استارتاپ ها با نرم افزار CRM»

  1. ابراهیم حنفی

    سلام وقتتون بخیر باشه
    دقیقا CRM خیلی میتونه به استارتاپ ها و کسب و کارهای مختلف کمک کنه
    ممنونم از مطلب خوبتون

    1. امیر علی محمودی

      سلام وقت شما هم بخیر باشه
      بله سی آر ام میتونه خیلی به استارتاپ ها کمک کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا